How girls achieve / Sally A. Nuamah
データ種別 | 図書 |
---|---|
出版情報 | Cambridge, Massachusetts : Harvard University Press , 2019 |
本文言語 | 英語 |
大きさ | xi, 202 p. ; 22 cm |
所蔵情報を非表示
配架場所 | 巻 次 | 請求記号 | 登録番号 | 状 態 | コメント | ISBN | 刷 年 | 利用注記 | 請求メモ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
一般図書 |
|
376/H96 | 2000107207 |
|
9780674980228 |
|
|
書誌詳細を非表示
一般注記 | Summary: This bold and necessary book points out a simple and overlooked truth: most schools never had girls in mind to begin with. That is why the world needs what Sally Nuamah calls feminist schools, deliberately designed to provide girls with achievement-oriented identities. And she shows why doing so would help all students, regardless of their gender.-- Provided by publisher Includes bibliographical references and index |
---|---|
著者標目 | *Nuamah, Sally A., 1989- author |
件 名 | LCSH:Girls -- Education
全ての件名で検索
LCSH:Girls -- Conduct of life 全ての件名で検索 LCSH:Sex differences in education LCSH:Academic achievement WISH:女子教育 |
分 類 | LCC:LC1481 DC23:371.82 |
書誌ID | BB11494316 |
ISBN | 9780674980228 |
NCID | BC07948525 |
目次/あらすじ
類似資料
この資料の利用統計
このページへのアクセス回数:26回
※2021年8月30日以降